Huur betalen

    Je huurbetaling: goed geregeld!

    Als huurder van WoonFriesland betaal je de huur van je huurwoning maandelijks, zoals je huurcontract vermeldt, vóór de eerste van de maand. De huur van februari betaal je dus uiterlijk op 31 januari. 

    De betaalmogelijkheden bij WoonFriesland

    • Automatische incasso
      Onze voorkeur gaat uit naar betaling via automatische incasso. Dit is ook voor jou de makkelijkste manier. Je regelt dit via de machtigingskaart die je van ons hebt ontvangen tijdens de ondertekening van je huurcontract. Wij zorgen voor een juiste en tijdige afschrijving. Wijzigingen in de huurprijs voeren we direct door. Daar heb je zelf geen omkijken naar. Voor jou is het ook de meest goedkope manier. Diverse banken brengen voor andere betalingswijzen namelijk kosten bij jou in rekening. Wil je een nieuwe machtigingskaart ontvangen? Dat kun je aanvragen bij één van onze incassomedewerkers: per e-mail (incasso@woonfriesland.nlof via telefoonnummer 088 995 22 22.

    • MijnWoonFriesland
      In MijnWoonFriesland kun je bij 'Mijn geldzaken' veilig je huur betalen via iDEAL.

    • Overschrijving per bank (periodieke overboeking) 
      Je stelt via internetbankieren een maandelijkse opdracht in of maakt het huurbedrag iedere maand handmatig over. Het rekeningnummer van WoonFriesland is NL22 BNGH 0285 1446 50. Vermeld bij je betaalopdracht altijd het adres waarvoor je de huur betaalt. Bij een maandelijkse opdracht moet je ook rekening houden met mogelijke wijzigingen van het huurbedrag, bijvoorbeeld bij huurverhoging. Pas je opdracht zelf op tijd aan, zodat je het juiste bedrag overmaakt.

    • Digitale acceptgiro
      Dit kun je aanvragen bij één van onze incassomedewerkers: per e-mail (incasso@woonfriesland.nl) of via telefoonnummer 088 995 22 22. Je ontvangt dan maandelijks per mail een digitale acceptgiro met een link naar iDEAL (online betalen via je eigen bank). Hier kun je dan jouw huurbetaling voldoen. 

    Betaling via derden
    Betaalt een derde partij, zoals bijvoorbeeld Sociale Zaken, de Kredietbank of een bewindvoerder, voor jou de huur? Zorg er dan voor dat je zelf het juiste huurbedrag aan deze partij door geeft.   

    Zorg dat je op tijd betaalt 

    Als je niet op tijd betaalt dan heb je een huurachterstand. En ontvang je van ons het verzoek de huur snel te betalen. Doe je dit niet? Dan schakelen we een deurwaarder in. De hoge incassokosten van de deurwaarder moet jij zelf betalen. Zorg er daarom voor dat je op tijd betaalt. 

    Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je de huur nog niet hebt betaald. Weet dat we je graag helpen. Heb je problemen? Neem dan op tijd contact met ons op. Samen zoeken we naar een oplossing.